از خورشید چشم پوشی کنید
وقت وب گردی که میشه هیچ کجا ایران وب نمیشه
ایران وب رقابت نمی کند ؛ رقابت می آفریند

پژوهشگران و متخصصان چشم پرشکی می گویند قیمت یا مدل عینک آفتابی که اغلب هنگام خرید این وسیله بیش از هر فاکتور دیگری مورد توجه خریداران است، نمی تواند از چشم ها در برابر پرتوهای مضر خورشیدی محافظت کند...

 

این شیوه انتخاب برای خرید عینک آفتابی که قطعا کاربرد پزشکی آن حائز اهمیت قرار نمی گیرد، مناسب و عاقلانه نیست. شما هنگام خرید این وسیله در کنار مدل آن باید به دنبال شاخص های سلامت نیز باشید.

 

حتما شما هم دیده اید که رنگ شیشه عینک آفتابی سال به سال بر حسب مد تغییر می کند ولی توصیه ما این است که رنگ شیشه عینک آفتابی را بر اساس مد انتخاب نکنید چون فقط رنگ های خاصی با جذب مناسب نور خورشید از چشمان شما محافظت می کنند.

 

خاکستری: این عینک ها شدت نور را در تمامی رنگ ها به طور یکسان کم می کنند و کمترین اختلالی را در دید رنگی ما ایجاد می کنند. این لنزها نور منعکس شده از سطوح درخشان را جذب می کنند و به همین دلیل برای رانندگی و سایر کاربردهای روزمره مناسب اند.

 

زرد و طلایی: نور آبی را تا حد زیادی جذب می کنند. چون فرکانس نور آبی بیشتر از نورهای دیگر است، انرژی بیشتری دارد. بنابراین بیشتر سطح ها می توانند آن را منعکس و منتشر کنند. عینک های زرد بخش آبی طیف را جذب می کنند، پس هنگام استفاده از آنها اشیا را با وضوح بیشتری خواهید دید. به همین خاطر است که عینک های اسکی را زرد می سازند. از آنجایی که این عینک ها باعث ایجاد تغییر در رنگ اشیا می شوند استفاده از آنها در مواردی که به تشخیص رنگی صحیح احتیاج دارید، مناسب نیست.

 

قهوه ای و کهربایی: حسن این عینک ها این است که علاوه بر جذب بهتر نور آبی و فرکانس های بالا، اشعه ماورای بنفش را هم بیشتر جذب می کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نورهای مرئی نزدیک به اشعه ماورای بنفش، مانند نور آبی و بنفش می توانند در دراز مدت سبب آب مروارید شوند. استفاده از این عینک ها هم مانند لنزهای زرد در تشخیص رنگی تاثیر منفی دارد اما وضوح و تمایز تصویر را بهبود می بخشد.

 

سبز: این رنگ بخشی از نور آبی را جذب کرده و درخشندگی سطوح را کاهش می دهد. چون رنگ سبز بهترین تفکیک تصاویر و بیشترین دقت را در میان لنزهای رنگی دارد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قرمز و ارغوانی: این عینک ها بیشتر برای شکار، اسکی روی آب و کارهایی مناسب هستند که در محیط های آبی یا سبز انجام می شود. زیرا وقتی پس زمینه به رنگ آبی یا سبز باشد، واضح ترین تصاویر با شیشه های قرمز یا ارغوانی دیده می شود.

 

عینک آفتابی آینه ای

 

مهم ترین مشکل این عینک ها این است که شیشه آنها خش می افتد. با وجود تلاش های بسیار، سازندگان این عینک ها تاکنون موفق نشده اند که لایه ضدخش را با کیفیت مناسب روی این لایه بنشانند. بنابراین عموما ابتدا لایه ضدخش روی لنز قرار داده می شود تا از آن حفاظت کند و سپس لایه آینه ای روی آن اعمال می شود.

 

انتخاب جنس فریم عینک آفتابی

 

فریم های نایلون یا کامپوزیت دوام بیشتری دارند.

 

فریم های سیمی انعطاف پذیرترند و امکان تغییر شکل مناسب آنها وجود دارد.

 

توصیه های انجمن اپتومتریست های آمریکا برای خرید عینک آفتابی:

 

حتی در روزهای ابری و در فصل زمستان هم برای محافظت از چشم ها از عینک مناسب استفاده کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که شیشه های عینک به طور کامل از نظر رنگ یکسان باشند و هیچ نقص یا ایرادی نداشته باشند.

 

از عینک های با شیشه دودی استفاده کنید چون بدون اینکه رنگ اجسام را تغییر دهند از شدت نور می کاهند.

 

به طور منظم و برای اطمینان از سلامت، دید مناسب چشمان تان را با کمک متخصص تست کنید و عینک خود را بر اساس آخرین دستورالعمل های حفاظت در برابر اشعه فرابنفش تهیه کنید.

 

چه فریمی به صورت شما می آید؟

 

اگر صورت مربع شکلی دارید: قاب و فریم هایی را انتخاب کنید که گرد یا بیضی باشند زیرا انحنا و حالت خمیدگی ای که این عینک ها دارند باعث می شوند که صورت شما را از حالت مربع شکل خارج کنند و حالت مربع بودن صورتتان را کاهش می دهند.

 

اگر صورت گردی دارید: قاب و فریم های کشیده و مربع را انتخاب کنید و البته اگر در گوشه عینک ها حالت زاویه دار باشند بسیار مناسب است، زیرا صورت شما را به اصطلاح سر و سامان می دهد و از حالت گردی خارج می کند البته به یاد داشته باشید، افرادی که صورت گردی دارند نباید از عینک هایی که فریمشان گرد است استفاده کنند زیرا گردی صورت شما افزایش می یابد.

 

اگر شما صورت بیضی شکلی دارید: فریم های مستطیل شکل و کشیده باعث می شوند که صورت شما کشیده به نظر برسد. افرادی که صورت های بیضی دارند، بهترین حالت و فرم را دارند زیرا به صورت های بیضی همه مدل فریم و قاب عینک می آید و آنها می توانند هر فریمی را که دوست دارند انتخاب کنند فقط نکته ای که متذکر می شویم این است که از عینک های که فریم و قاب ظریفی دارند، استفاده نکنید.

 

اگر شما صورتی مستطیل شکل دارید: بهتر است از فریم هایی استفاده کنید که گوشه های آن گرد است و دارای زاویه گرد هستند، زیرا برای اینکه حالت تعادلی بین صورتتان و فرم عینکتان برقرار کنید این حالت بهترین است.

 

رنگ عینک آفتابی و رنگ مو، چشم و صورت

 

رنگی را برای عینکتان انتخاب کنید که به رنگ صورت شما بیاید.

 

اگر شما صورت و پوست سفیدی دارید: بهتر است از رنگ های تند استفاده کنید. عینک های قرمز، قهوه ای، آبی و مشکی به شما می آیند.

 

اگر پوست صورتتان سفید نیست و مات است: بهتر است از رنگ هایی مانند سفید، مشکی و خاکستری استفاده کنید.

 

اگر می خواهید عینک های رنگی را انتخاب کنید بهتر است عینک خود را بنا به رنگ مویی که دارید انتخاب کنید تا هارمونی رنگ هایی که به کار برده اید جالب تر شود.

 

نکته بعدی اینکه اگر از عینک های رنگی استفاده می کنید رنگ عینکتان نباید با رنگ رژ لبتان مثل هم باشند، اگر رنگ عینکتان قرمز است رژلب قرمز استفاده نکنید.

روزنامه سلامت

 ( www.salamat.ir )


گردنبند بسیار زیبا نقره به همراه آب زمزم و آیت الکرسی

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی